יום חמישי, 17 במאי 2012

פגישה עם שר הרווחה כחלון


          הפגישה התקיימה בלשכתו של השר כחלון במשרד הרווחה ב-16 למאי 2012. בפגישה השתתפו שתי יועצות השר.

          הצעת חוק שירותי סעד (תיקון מספר 7), אותה יזמה קבוצת חברי כנסת מקדימה שבראשה עמדה מרינה סולודקין אושרה על ידי מליאת הכנסת בקריאה השלישית ב-12 למרץ 2012. החוק קבע שבראש וועדת ערר שתפקידה לדון בערערים על החלטות של שירותי הרווחה יעמוד משפטן הכשיר לכהן כשופט בית משפט השלום ויהיו חברים בה נציג ציבור שאינו עובד המדינה ואינו עובד הרשות המקומית ועוד מי שעבד כעובד הסוציאלי בשירות הציבורי 7 שנים לפחות ואינו עובד עוד בשירות הציבור או עובד סוציאלי שעבד בשירות הציבור ובלבד שכבר אין לו סמכויות שהיו נתונות לו מכוח החוק. הרכב כזה של וועדת ערר יבטיח שהיא תהיה בלתי תלויה בשירותי הרווחה ותגדיל את פיקוח הציבור על פעילות רשויות הרווחה. החוק ייכנס לתוקף במשך 3 שנים מיום אישורו.

          במהלך הפגישה עם השר כחלון חה"כ סולודקין הדגישה שאמנם החוק ייכנס לתוקף רק בעוד 3 שנים, אך כבר עכשיו חייבים להתחיל בהכנות ליישומו. השר הסכים עם מרינה סולודקין ונתן הנחייה לקיים כבר בשבוע הבא ישיבה של בכירים במשרד במטרה להתחיל בהכנות ליישומו של החוק. הוא מתכוון להורות לעו"ד בתיה ארטמן, היועצת המשפטית של משרד הרווחה והשירותים החברתיים לכתוב הנחיות ותקנות ליישום החוק.

          חה"כ סולודקין העבירה לשר כחלון שתי הצעות חוק שהיא יזמה יחד עם חברי כנסת נוספים:
- הצעת חוק הנוער (טיפול והשגחה) (תיקון – בחירת ידיד ומקום חסות בהתחשב בארץ מוצאו ובשפת אמו של הקטין), התשע"ב- 2012,
 - הצעת חוק הנוער (טיפול והשגחה) (תיקון – הגבלת שיקול הדעת של פקיד סעד בנושא הוצאת קטין מהבית), התשע"ב – 2012.

          חה"כ סולודקין ביקשה משר כחלון לתמוך בשתי הצעות חוק הללו. השר הבטיח ללמוד את הנושא ולתת תשובה.

          במהלך הפגישה נדונה גם הנחיית שר הרווחה האוסרת על העובדים הסוציאליים לכפות נטילת ריטלין על ידי הילדים תחת האיום להוציא ילד מהבית ולהעבירו למסגרת חוץ ביתית. מרינה סולודקין הדגישה את חשיבות ההנחיה וסיפרה לשר שבאתר שלה בפייסבוק התארגנה קבוצה של כ-2000 איש, הורים וסבים לילדים, המתנגדים בתוקף לריטלין.

          חה"כ סולודקין הזמינה את השר כחלון להשתתף בישיבה הבאה של השדולה הפרלמנטארית בנושא: "המאבק כנגד הוצאת ילדים מהורים וממשפחות נורמטיביים על ידי שירותי הרווחה". הישיבה אמורה להתקיים בכנסת באמצע חודש יוני 2012.  

3 תגובות:

  1. היום הגעתי לבית הספר רמות חפר במעברות עמק חפר המורה ניצן ציחקקה המנהלת התעלמה היועצת שחקנית גדולה אחרי שהודתה בחקירות הילדה ושאפשר חופשי להיכנס לבית הספר להפחיד את הילדה הכונה לפקידת הסעד זיוה דיאמנט שחקרה את הילדה 12 פעמים והבטיחה לילדה נקמה כי לא הצליחה להוציא את הילדה מהבית בסוף ייעצה היועצת להעביר את הילדה לבית ספר באזור אחר והמליצה לעבור לגור בעיר אחרת {רצון הקיבוץ משמר השרון }.
    מזכירת בית הספר משגב בעמק חפר שואלת לאן אני רושמת את בתי בת ה6?
    לירון לומדת ברמות חפר מחודש ינואר הילדה נחקרה על ידי פקידת הסעד הילדה מפוחדת מפקידת הסעד שאומרת לה שהיא תתנקם במשפחה פקידת הסעד רודפת אחרי ילדה שבעבר הוציאה ללא הוכחות ללא עדות רק תלונות שווא מהקיבוץ משמר השרון , את הילדה חקרה שנתיים מגיל 6 -8 לאחר שהעבירה את הילדה ל4 פנימיות ב7 חודשים וניתקה אותה מהוריה ואחיה ל11 חודש בנרדים בערד בית המשפט החזיר את הילדה לבית , שוב אחרי 3 שנים של שקט פקידת הסעד זיוה דיאמנט רודפת אחרי משפחת גל לילדה בת 13 אמרה חוקרת הילדים מאיה שעדיף לה בפנימיה ונתנה לה פרטי יום קבלה לפנימיה בטענת עתיד טוב יותר, , המורה שוחחה עם האם והודיעה לה שיש מסיבה בבריכה באמצע השנה באותו היום אחר הצהריים הודעתי למורה שאין לנו יכולת לשלוח את הילדה למסיבה רחוקה במכמורת רק האבא נייד ועובד 12 שעות ביום מ4 עד 16 המורה דיווחה לפקידת הסעד ומאז הגיעה פקידת הסעד זיוה 12 פעמים לרמות חפר כי לא שלחתי את הילדה למסיבה לפני מספר ימים הגיעה פקידת הסעד והפחידה את הילדה טפסה אותה בכח בידה ואמרה אנחנו הולכים הילדה ברחה לבית מפוחדת ומאז מבוהלת אין צדק אין דין ואין דיין לכל אורך המקרה מחודש ינואר עורך דין המשפחה רז משגב שתק למרות שקיבל את כל כספו 30 אלף מסרב להחזיר את התיק כי אני לא חותמת לו על תיק תאונת העבודה ככה מכר העורך דין את משפחתי.

    השבמחק
  2. שלום רב,

    אני אם לילד בן 12.5 ושמי ס', בני כבר חודשיים לא לומד בבית ספר מסיבה של אלימות כלפיו, ילד מבית הספר נקע לו את הכתף ובית ספר לא לוקח אחריות, אותו ילד שנקע את הכתף לבני טען שכאשר בני יהיה לבד הוא ירצח אותו.

    טבעי שמהחשש שלי אני מסרבת לשלוח אותו ללא ליווי לבית הספר,
    אך מה שמקומם אותי הוא טענת בית ספר שהיא: "שמאחר ובני לא נוטל 'רטלין' הוא הצליח לגרום לכך שילד אחר ינקע לו את הכתף."

    אני לא מצליחה לראות את הקשר בין הרטלין שהבן שלי אמור או לא לקחת לבין נקיעת הכתף שלו.

    חשוב עוד שתדעי, הוא הגיע השנה לבית הספר 'רמת הדסה עין כרם' שנמצא בקרית טבעון, בגלל שבבית הספר בעיר שלנו - בית ספר 'שרת' בנצרת עילית, אמרה לי המנהלת כי אם הילד לא יקח 'רטלין' כמו שאני מסרבת לתת לו, אין לו מה לעשות בבית הספר.

    יוצא כי הבן שלי עובר בלי סוף בתי ספר בגלל המצב הזה שאני מסרבת אך מאלצים אותי לתת לו 'רטלין', זה או 'רטלין' או ישיבה בבית, ואני נגד שימוש בסמים - כמובן מסרבת לתת לו 'רטלין' כך שיוצא שהוא יושב בבית ו...

    איפה החינוך? ההשגחה של המבוגרים? החינוך לסובלנות ולסבלנות? החברה של בני גילו? האלימות נגדו? והכל כתוצאה מכך שאני מסרבת לתת לא את הסם 'רטלין'...
    * לא מובן לי למה שמים לי תנאים שכאלה?
    * למה אני צריכה לסמם את בני כדי שילך לבית ספר?
    * את עניין נתינת ה'רטלין' אני שומעת מאז שהוא היה בכיתה ה' בבית ספר 'עצמון' והדברים רק פוגעים בו.
    * איפה נשמע שילד שלא לוקח 'רטלין' אמור לשבת בבית ולא להיות ככל הילדים, להיות מנודה ולעבור חרם חברתי קשה?
    * האם זה מקובל שילד יטורטר מבית ספר לבית ספר בכל שנה רק כי אני האם מסרבת לתת לו 'רטלין'?
    * האם זה מקובל שילד יקבל מכות עד למצב של נקע בכתף רק בגלל שלא נטל 'רטלין'?
    * האם זה מקובל שילד ישב בבית ולא ילמד כבר חודשיים בגלל שלא נטל 'רטלין' ואין מי שישמור שהוא לא ירצח בבית ספר?
    * האם זה מקובל שלא יהיו לאותו ילד חברים כי המורים טוענים שהוא מפריע להם בכיתה, למרות שיש מחברת קשר חתומה ומאושרת שהוא בסדר - והכל בגלל כדור הפלא הזה 'רטלין'.

    עוד אספר ואגיד לך, כי כאשר עו"ס מגיעה לבית ספר שבו הבן היה, מיד לאחר מכן הצרות מתחילות, לי נאמר לא פעם באופן אישי אך לא בכתב ולא בפורום של אנשים, כי אותה עו"ס מכשילה את בני בכוונה באותו בית ספר - איך אני אמורה להתמודד עם הדברים?

    ההרגשה שלי היא שהמערכת מאוד רוצה לייצר נרקומנים צעירים, ולא מוכנה לתת הזדמנות לילדים נפלאים כמו בני להיות הם, קשה להם להתמודד והם מצדיקים את הקושי שלהם על ידי שימוש בקלף 'רטלין'.

    חשוב שתדעי עוד פרט אחד, לפי התיק הרפואי של בני, הסם הזה 'רטלין' ירד ואין לו צורך בו עוד, כי ההתנהגות שלו השתפרה מאוד, אך הדעה ו'ציד המכשפות' עדיין קיים.

    אשמח מאוד אם תוכלי לסייע בידי כדי להפסיק את המרדף הזה אחרינו ובעיקר אחרי הבן שלי, שהוא מקסים, חכם מאוד, יצירתי, בעל חוש הומור, ואם רק תינתן לו האפשרות הוא יפרח, יצליח וילמד הרבה ויהפוך להיות אדם אהוב ואהוד.

    למרות המגבלה שלי - עם הנכות שלי, ולמרות כל הקושי הכלכלי שעומד בפני, אם יש צורך שאגיע לשיחה איתך ולהראות לך את הדברים, אשמח מאוד. ואם יש צורך להגיע כדי להעלות את הדברים בפני אנשים נוספים - אין שום בעיה, אני מוכנה.

    אני מוכנה לעשות הכל כדי שיפסיקו את מתן הסם 'רטלין' לילדים שלנו. וכדי שיקבלו אותו ללא תנאים לבית ספר. שיפסק 'ציד המכשפות' הזה בבקשה.

    תודה לך על ההקשבה והעזרה. אמא של ילד שמאוד דואגת ומודאגת - ס'

    השבמחק
  3. היי,
    בבקשה תפני ללשכתי עם המכתב ואני אפעל כדי לעזור לך - msolodkin@knesset.gov.il טלפון 02-6408323

    השבמחק