יום שבת, 20 באוקטובר 2012

די לאובססיה עם אולמרט ולבני!


נמאס לי לשמוע כל היום ברבורים בתקשורת ובמפלגה - "אולמרט כן חוזר, אולמרט לא חוזר. לבני מקימה מפלגה, לבני לא מקימה מפלגה. האם הם ילכו עם לפיד או בלי לפיד?"
איני מעוניינת ולו במעט בחזרתו של אולמרט לקדימה, לא מבחינה מוסרית ולא מבחינה פוליטית. מוסרית - כי אין מקום בפוליטיקה למורשע בפלילים שעדיין שקוע עד צוואר בהליכים משפטיים. ופוליטית - מי שחושב שמורשע בפלילים הוא זה שיביא את הישועה לקדימה, כנראה שהשתגע. הקמפיין של כל המתחרים של קדימה יהיה "מושחתים נמאסתם". בשביל מה אנחנו צריכים את זה? ולגבי לבני - הייתי שמחה שהיא תחזור למפלגה ותושיט יד לעזור למפלגה שהיא אחת ממקימיה. מי שחושב שעוד מפלגת מרכז תעזור להפיל את נתניהו, הוא כבר משוגע עם קבלות!
אז מה הרווחנו מכל הספקולציות המטופשות האלה? הציבור מאבד עניין בקדימה ובמקום לחזק את יו"ר המפלגה הנוכחי, שנבחר ברוב קולות בפריימריז, ועובד קשה כדי לשקם את המפלגה - יוצא שאנו מחלישים אותו ומשמשים כקורבן לספינים של אנשים אחרים - כל אחד וסיבותיו שלו.
בנאומים האחרונים של מופז במפלגה נאמרו דברים משמעותיים לא רק לבוחרי קדימה אלא למדינת ישראל כולה. מופז מתמקד במשפחה הישראלית העובדת, דבר מאוד משמעותי בזמן שש"ס מציעה את סיסמת הבחירות "לאלה שאין להם" - זו סיסמה מאוד מסוכנת, בגלל שהיא לא מציינת שבישראל ישנם מגזרים שלמים שהגברים כלל לא עובדים. ולעזור למי שלא עובד מבחירה זה לירוק בפרצוף של מעמד הביניים העובד. חובה להמשיך לפעול למען השגת שוויון בנטל (שביבי חיסל כשהתעלם ממסקנות ועדת פלסנר) ושינוי שיטת הממשל - כדי שנפסיק להיות בני ערובה של סקטורים לא יצרניים. לא משנה איך תסתכלו על זה, ביבי והקואליציה לא הצליחו לעצור את התייקרות הדיור. כיום במקום 100 משכורות חייבים יותר מ- 130 משכורות! אחד הפתרונות המשמעותיים הוא חידוש הבנייה של הדיור הציבורי, תוך התמקדות בזוגות הצעירים שממצים את כושר ההשתכרות שלהם ולא בבחורי הישיבות. זה נושא שקדימה מקדמת ויש גם קבלות - למשל החוק של ח"כ מאיר שטרית שקובע קריטריונים לקבלת דירה מוזלת להשכרה לטווח ארוך.
אין קוסמים בפוליטיקה. הישועה של מעמד הביניים לא תבוא מקואליציית ימין-חרדי (שהסמן הכי חברתי שלה, משה כחלון, נאלץ לעזוב אותה ואילו שאר החברתיים נמצאים בסכנת הכחדה על ידי ימין קיצוני). היא גם לא תבוא מפילוג גוש המרכז על ידי כוכבים חדשים וכוכבים מהעבר... צר לי שאני זו שצריכה להגיד את המובן מאליו.
שיהיה שבוע טוב ונטול ספקולציות וספינים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה