יום שישי, 24 ביוני 2011

התקדמות במאמצים לשפר את מצבן של משפחות חד הוריות ע"י העלאת סכום ההשתכרות בנוסף לקצבה

שלום רב,

אני רוצה לשתף אתכם בהתקדמות מסוימת בנושא שמאוד קרוב ללבי, והוא העלאת סכום ההשתכרות בנוסף לקצבה, עבור אנשים עד גיל 55.
ברביעי, ה- 22 ביוני, נדונה במליאה הצעת חוק שהגשתי בעניין זה.
קצת רקע במה מדובר -
בשנת 2003, במסגרת תוכנית החירום הכלכלית שנקט בה שר האוצר דאז, ביבי נתניהו, הופחת באופן דרסטי הסכום שאנשים יכולים להשתכר בעת שהם מקבלים קצבה - מבלי לאבד את הבטחת ההכנסה. לאמהות חד הוריות, הסכום ירד לכדי 7% מהשכר הממוצע במשק, כלומר אם הן השתכרו מעל לסכום זה - הן לא היו זכאיות לקבל הבטחת הכנסה, והטבות חשובות כגון סיוע בשכר דירה, שהן מקבלות מביטוח לאומי.
בחוק שהגשתי, ביקשתי להעלות את שיעור ההשתכרות בעשרה אחוזים, כלומר מ- 7% ל- 17% - תוספת של כמעט 900 שקל, בהינתן השכר הממוצע במשק, שעומד על כמעט 9,000 שקל נכון לזמן כתיבת מילים אלו.
אם כן, במסגרת הדיון במליאה, השיב לי שר הרווחה (והתקשורת) משה כחלון שהחוק הגיוני, ושאמנם הממשלה נגד חוק זה, אך היא דנה באפשרות להגדיל את הסכום מ- 7% ל- 11% (כלומר תוספת של כ- 360 שקלים), בתמיכתו של כחלון עצמו. מדובר כאן בתזוזה במדיניות הכלכלית, זוהי תזוזה חשובה אך לא מספיקה.
בתקופה שהמחירים של המצרכים הבסיסיים עבור כולנו עולים בצורה חדה, חוק זה אמור לסייע למשפחות חד הוריות להתמודד קצת יותר טוב עם המצב, על ידי כך שהוא יאפשר לאותן אמהות לעבוד יותר שעות מבלי להסתכן בלאבד את הבטחת ההכנסה (ומבלי הצורך להסתיר את ההכנסות שלהן, כלומר לעבוד ב"שחור").


שבת שלום וכל טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה