יום ראשון, 13 בינואר 2013

על אובדן של ערכים ואמות מוסר


משהו רע קורה בזירה הפוליטית והתקשורתית בימים האחרונים. כל הקווים האדומים נחצו, כל הפרות הקדושות נשחטו וכל אמות המוסר נשכחו.

זה התחיל בשבוע שעבר, כשנאלצתי לפנות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, ולדרוש בשמם של מיליון עולים מחבר העמים ומיליוני ישראלים ותיקים להסיר לאלתר את התשדיר הגזעני, השפל והשקרי של ש"ס שעוסק ב"גיור בפקס". למי שלא יודע, הגיור בישראל הינו תהליך קשה, שמצריך השקעה של שנים ורצינות רבה. התשדיר הזה מזלזל באינטלגנציה של הציבור וכנראה נובע ממצוקת מנדטים בש"ס וניסיון נואש של אריה דרעי לחזור לאור הזרקורים על ידי הסתה פרועה נגד מגזרים אחרים. בשיחות טלפון שהיו לי עם רובינשטיין, התברר לי שמישהו דאג להסתיר את התשדיר הזה מעיניו של רובינשטיין. מי אחראי לכך? האם הוא יסתיר מרובינשטיין גם תשדירי הסתה עתידיים? יש למצות עם אדם זה את הדין ולהעיף אותו מכל המדרגות.

ברשותכם, נמשיך עם ש"ס. בסוף השבוע "ידיעות אחרונות" מחליטים לראיין את יפה דרעי, אשתו של אריה. אין ספק, הראיון מציג את יפה בתור אשה טובה ונאמנה. אבל אני שואלת את עצמי - כאשר יפה דרעי אומרת "אני רוצה שבעלי יהיה שר האוצר כי הוא מאוד מתאים", מדוע המראיין שותק? כיצד ייתכן שאמירה שכזו לא זוכה להתייחסות ולביקורת - הרי דרעי ישב בכלא על שחיתות. זה אדם שראוי לנהל את כספי המדינה? אולי נמנה את אברהם הירשזון כסגנו, כפרס על התנהגות טובה? השתגעתם?!



וכמובן הדובדבן שבקצפת הוא הריאיון הביזיוני, אין מילה אחרת לתאר זאת, שערך ערוץ 2 בפריים טיים עם המורשע הטרי ומעשן הסיגרים הסדרתי (גם בפגישות, אני יכולה להעיד מניסיון אישי) אהוד אולמרט, שמרצה כעת מאסר על תנאי. באמצע פריים טיים, אולמרט מתחיל לספר סודות מדינה בנוגע לתוכניות תקיפה באיראן וכולם שותקים. גם מועצת העיתונות, גם הרשות השנייה וגם הצנזורה הצבאית. יש כאן כשלון מערכתי כשכל הרשויות המפקחות נרדמו בשמירה. יש לי הרגשה שזה לא מקרי. מישהו מנסה להחליף את השלטון במדינת ישראל בדרכים לא דמוקרטיות ובניגוד לרצון העם. הוא לא בוחל באמצעים ועל הדרך הוא רומס ברגל גסה כל ערך של התנהלות תקשורתית ומוסרית תקינה.

חברים יקרים, במעט הזמן שנשאר עד הבחירות יש סיכוי לא קטן שמסע השקרים וההכפשות שמנהלים גורמים מסוימים יימשך ואף יתגבר. תהיו על המשמר ושלא יעבדו עליכם...

תגובה 1:

  1. תודה לך ח"כ סולודקין על רשומה אמיצה.

    השבמחק