יום חמישי, 21 ביוני 2012

רשמים בנושא דוח המבקר על השריפה בכרמל


דוח המבקר בנושא השריפה בכרמל היה הנושא המרכזי בכותרות השבוע. התאכזבתי מכך שהדיון הציבורי נסוב סביב השאלה אם לפטר או לא לפטר את השרים שטייניץ וישי. הרי המחדל בשירותי הכבאות נמשך עשרות שנים ואחראים לו כל שרי הפנים, האוצר וביטחון הפנים שקדמו לישי ושטייניץ! המשבר בשירותי הכבאות היה ידוע לכל כמה שנים וועדות הכנסת השונות עסקו בנושא.
הבעיה העיקרית הינה שלועדות ולחברי הכנסת אין כלים אמיתיים לכפות על הרשות המבצעת לעשות את התיקונים הנדרשים. כך קורה שבמקום לתקן מבעוד מועד, אנו נאלצים לכבות שרפות, תרתי משמע. ועדת ביקורת המדינה יכלה למשל לדרוש ועדת חקירה בנושא, אך מרבית חבריה יושבים בקואליציה ומחויבים לכללי המשמעת הקואליציונית. באותו אופן כבר לפני מספר שנים התוודענו לתופעת המסתננים גם בועדת הפנים וגם בועדה לביקורת המדינה. לא הצלחנו לעורר אף גורם בממשלה וכך הטפטוף הפך לשיטפון. זה מה שצריך להעסיק את הכנסת ואת התקשורת, ולא השתעשעות ברעיונות של להדיח את כולם.
סוגיה נוספת שראוי לדון בה הינה מדוע אין משרד לתכנון ופיתוח כלכלי שיעסוק בין היתר במודרניזציה של המגזר הציבורי. אין להאשים רק את משרד האוצר בכך שהוא מנסה לחסוך - זוהי מטרתו. צריך גוף ארצי שיעסוק בלעדית בתחום הזה.
אני סבורה שאם צעדים אלו לא ימוממשו אז האסונות הבאים יהיו בלתי נמנעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה