יום שישי, 8 ביוני 2012

סיכום שבוע 3/6 - 8/6


אז מה היה לנו השבוע?
* השתתפתי שתי ישיבות בועדה לביקורת המדינה בנושא גבעת האולפנה שבהן התברר לי שאנו משלמים היום את המחיר על הניסיון במחצית השנייה של שנות התשעים לבנות שכונות וישובים על קרקע פלסטינית פרטית שנרכשה בדרכים עקלקלות. כבר בשנת 2003 הפרקליטות הצבאית הבחינה בכך וכעת הנושא התפוצץ בבג"ץ. כדי לבצע את החלטת בג"ץ נתניהו נאלץ להסתמך על קדימה ועל האופוזיציה וזו מהווה תשובה מיידית לחשיבות כניסתה של קדימה לקואליציה כהשפעה ממתנת. אני מאמינה שהברית הזו בין קדימה לליכוד תאפשר שמירה על גושי ההתיישבות שנמצאים בסכנה תמידית בגלל מאבקים בסגנון מגרון וגבעת האולפנה.
* בנוסף, השתתפתי השבוע בדיון חשוב בועדת הכספים שבו התברר שההפחדות לגבי הגרעון התקציבי של 10 מיליארד שקלים אינן כה מפחידות - ישנו כסף רב שטמון בקופות החברות כדיבידנדים שלא חולקו לבעלי המניות. הסכום הזה עומד על 100 מיליארד שקלים שהמיסוי עליהם יניב למדינה הכנסות של מיליארדים. הכנסות אלו יוכלו להקל על הגזרות התקציביות המתוכננות. צריך לראות כיצד ניתן לתמרץ את החברות להקדים את חלוקת הדיבידנדים הללו. מה שהיה מוזר ומכעיס בכל הסיפור הוא שאנשי האוצר שהגיעו לדווח על כך בועדה אמרו לנו שהם קיבלו הנחיה מלמעלה שלא להיכנס לפרטי פרטים של הנושא. יש כאן הפרה בוטה של הריבונות - של הכנסת לפקח ולבקר כל משרד וכל פקיד, זוטר ובכיר כאחד.
* שקדתי על הבאה לקריאה ראשונה של החוק שיעניק מענק יובל למורים עולים. החוק הזה משותף לי, לאלכס מילר ולזאב אלקין. אגב, כשהחלה חרושת השמועות על החלפתו של אלקין כיושב ראש הקואליציה, סברתי שמדובר בצעד שגוי משום שאלקין תורם רבות בקידום האג'נדה של ציבור העולים, כמו למשל הפסקת תוכנית ויסקונסין, קידום תוכנית קמע למדענים עולים ומענק היובל המדובר.
* זכיתי להיפגש עם אגדת השחמט בוריס גלפנד בישיבת ועדת הקליטה. התרשמתי מכך שגאון כמותו שומר על צניעות שכזו. בזמן הדיון להכניס את לימודי השחמט לבתי הספר.

שבת שלום לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה