יום שישי, 21 בדצמבר 2012

רק לא פתק לבן


בן כספית כותב בעיתוני סוף השבוע שיובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, צוטט בשיחות סגורות אומר שלדעתו המדינה הולכת לכיוון הלא נכון, לכיוון של הקצנה ימנית-דתית. כמו כן, ישנה תחושה של משבר ערכים ומנהיגות. בעקבות זאת, לדעתו, אנשים רבים שוקלים לעזוב ולהגר. על עצמו דיסקין מעיד שכנראה ישים פתק לבן בבחירות.

אני מכבדת את זכותו של כל אדם להצביע איך שמתחשק לו, כולל פתק לבן, אך אני חושבת שפתק לבן זו החלטה שגויה ומזיקה למדינה. במחנה הימין והשמאל נדמה שלא כל כך קשה להחליט עבור מי להצביע. למי שנמצא מימין למרכז - אפשר להחליט להצביע ליכוד-ביתנו, כי היא עדיין מתונה יותר ממפלגת הבית היהודי. ולמי שנמצא משמאל למרכז - יכול להצביע למפלגת העבודה, שעברה תהליך של התמרכזות. נדמה שעיקר הבעיה היא עבור מצביעי המרכז - שפילוגה וריסוקה של קדימה החמיר עבורם את הבעיה. ובכל זאת יש מספר אופציות בספקטרום הזה - ובטוח שאחת מהאופציות יכולה להתאים, לפחות ברובה, להעדפותיו של המתלבט. יש לא מעט אנשים טובים באמצע הדרך. הצבעה למרכז תחסום גם היא את מגמת ההקצנה הימנית-דתית.

כמובן שכל הצבעה היא התפשרות מסוימת. ככה זה כמעט תמיד. יהיה צורך בארגון מחדש של השטח הפוליטי, אך זה מצריך זמן וכן מנהיגים חדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה