יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

סיכום שנת 2012 של חברת הכנסת מרינה סולודקין


בסוף כל שנה אזרחית אני אוהבת לעשות לעצמי סיכום אישי של אנשי השנה, אירועים משמעותיים וספרים מעניינים שקראתי. ברצוני לשתף אתכם במחשבותיי, אשמח לשמוע מה דעתכם!

מבחינת אנשי השנה, בזירה הבינלאומית אנגלה מרקל ראויה לציון. לא מזמן היא נבחרה שוב בפער מוחץ כמועמדת מטעם מפלגתה לבחירות לקנצלר גרמניה. מרקל משלמת מחירים כבדים ולא פשוטים כדי לשמור על אחדותה של אירופה נוכח משבר שלא היה כדוגמתו. אדם נוסף הוא ברק אובמה, שהצליח להיבחר בפעם השנייה לנשיאות ארה"ב, על אף המאמצים והכספים הרבים שמתחריו השקיעו בקמפיין הבחירות. אפשר שלא להסכים עם מדיניותו, אך חשוב לזכור שברגע הכי קשה בשגרירות הישראלית הנצורה בקהיר - אובמה דאג באופן אישי להצלתם של המאבטחים הישראלים. חשוב לזכור את זה לעד.

בזירה הפנימית, אזכיר שלושה שמות של פוליטיקאים, בלי שום קשר לבחירות הקרובות. הראשון - הרב אמסלם, שיצא מתוך ש"ס ומתוך העולם החרדי בקריאה להשתלבות החרדים בצבא, בעבודה ובמדינת ישראל. הוא הניח את היסודות להחלת גיור ידידותי לזרע ישראל - צאצאיהם של יהודים שמגיעים מכל קצוות תבל למדינת ישראל. האישיות השנייה היא שלי יחימוביץ, שותפה אמיתית שלי בחקיקה החברתית, ללא הבדלי מפלגות ואידיאולוגיות. בתנאים הקשים ביותר היא הצליחה לזכות בראשות המפלגה ולהרים אותה מהקרשים. סוגר את הרשימה משה כחלון, שיחדיו נלחמנו עבור זכויותיהם של משפחות וילדים שסובלות מתופעת הוצאת ילדים ממשפחות נורמטיביות על ידי רשויות הרווחה. הוא לא היה רק שר מוצלח בתחום התקשורת והרווחה, אלא גם פוליטיקאי אמיץ שהעדיף לעזוב כשהרגיש שמנסים לזרוק אותו לספסלים האחוריים ברשימה במקום להעריך את תרומתו הרבה למדינת ישראל.

מקרב הפקידות הבכירה, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ממשיך לשמור על כלכלה יציבה בתנאים בינלאומיים קשים ביותר. כששר האוצר וראש הממשלה התחילו לבזבז כספים בלי חשבון, פישר תפקד כראוי כשומר הסף של כספי המדינה, והתמודד עם ההשלכות והתוצאות של מהלכים אלו בהצלחה. האיש השני הוא מנואל טרכטנברג, כיום יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה. לאחר המחאה החברתית, הגיש טרכטנברג תוכנית כלכלית מהפכנית שהציגה סדר עדיפויות חדש ותוכנית אמיתית לצמצום פערים חברתיים במדינת ישראל.

אחרונים וחביבים הם הספרים המומלצים. בשפה העברית, אני ממליצה על הספר "חידת ואלנברג" של אלכס קרשו (תרגום מאנגלית) שעוסק בביוגרפיה ובמעשי הגבורה של חסיד אומות עולם ראול ואלנברג. בשפה האנגלית - Edmond De Waal - "The Hare With Ember Eyes. Hidden Inheritence" - ספר שמספר על ההיסטוריה של משפחה יהודית מאודסה שבאוקראינה. הספר עוסק בהפיכתה לאחת מהמשפחות העשירות בצרפת ובאוסטריה, ועל קריסתה במהלך האנשלוס ומלחמת העולם השנייה. ממליצה בחום. ספר שלישי ואחרון, הפעם בצרפתית - Marc Levy - "Le Premier Jour". זהו הספר הנקרא ביותר בעולם בשפה הצרפתית, אשר משלב בתוכו מותחן ורומן בלשי. הספר תורגם למספר שפות, ומאוד כדאי לכם לקרוא אותו.

מאחלת שנה אזרחית מוצלחת, מלאה בהרבה אושר וכמובן בריאות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה