יום שבת, 12 בנובמבר 2011

סיכום השבוע שלי (6-11 בנובמבר)

השבוע נפגשתי עם שר החוץ אביגדור ליברמן על מנת לדון בנושאים שנמצאים על סדר היום. הנושא הראשון עליו דיברנו היה שחרורו של פולארד. ביקשתי ממנו לעשות את כל שביכולתו על מנת שפולארד לא יישכח ולא ינמק בכלא האמריקאי. עדכנתי אותו שפניתי לאורי אריאל, יו"ר השדולה לשחרור פולארד בכנסת (בה אני גם חברה), על מנת לקיים הפגנה של חברי הכנסת על יד השגרירות האמריקאית. ביקשתי שחברי מפלגתו של ליברמן ישתתפו גם הם בהפגנה, אם וכאשר זו תהיה, כי זה נושא חשוב ביותר לכל עם ישראל וגם לקהילת יוצאי חבר העמים - לא פעם פנו אלי אנשים מהרחוב ושאלו אותי למה פולארד עדיין בכלא. כמו כן, ב- 4 לאוגוסט 2012 יצוינו 100 שנה להולדתו של חסיד אומות העולם ראול ולנברג, שהציל בזמן המלחמה מאות אלפי יהודים הונגרים ואשר נרצח בכלא הסובייטי. ביקשתי מליברמן שיפעל בממשלה על מנת שיקבע יום רשמי שמדינת ישראל תציין לזכר חסיד אומות העולם הזה. סיכמנו שאני אכתוב מכתב לראש הממשלה, לליברמן ולסטס מיסז'ניקוב אשר מכהן כיו"ר ועדת הטקסים והאירועים בממשלת ישראל, כדי לתכנן כיצד עושים זאת. בנוסף שוחחנו בנושא של "דיפלומטיה עממית" - כיצד אזרחי מדינת ישראל דוברי שפות זרות משתתפים בצ'טים ודיונים עם מדינות שיש לישראל יחסים בעייתיים עמן.



דיונים חשובים שהיו בועדות בהן הייתי: בועדת הכלכלה התקיים דיון על יוקר המחייה בנוכחות מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי, אשר מסר דיווח על תוצאות ביניים של ועדת קדמי שעוסקת ביוקר המחייה. בנאום שנשאתי בועדה הדגשתי כי יחסית לועדת טרכטנברג, ועדת קדמי עובדת לאט, בחוסר יעילות ונמצאת תחת השפעה כבדה של הלובי החקלאי. אינני מופתעת כמובן, הרי שלום שמחון שכיום מכהן כשר התמ"ת, רק לפני שנה עוד היה שר החקלאות! הועדה מבטיחה תוצאות סופיות עד סוף השנה - זאת בהשוואה לועדת טרכטנברג, שמסקנותיה כבר מגובשות לחוקים שנידונים כיום בכנסת. לדעתי צריך להפסיק עם המנהג הזה של ועדות משרדיות ועדיף להסתמך על ועדות בלתי תלויות, כמו במקרה הנ"ל. אחד מהדברים מהם הופתעתי היה שאפילו מוצרים שאין להם מתחרים מקומיים, כמו שימורי טונה, סובלים ממכס שמוטל עליהם (במקרה של טונה - 50%!). אחת הדרכים להתמודד עם יוקר המחייה מבלי לפגוע בייצור מקומי הינה לבטל את המכסים על מוצרי המזון הללו שלא מסכנים את היצרנים בארץ! אחד האנשים המעניינים שהגיעו לועדה היה איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג', שגם דיבר לעניין. 
ב- 8 לנובמבר ניהלתי את ועדת ביקורת המדינה בנושא העתקת יחידות אגף המודיעין ואגף התקשוב לנגב, היות שיו"ר הועדה רוני בר און לא יכל לנהל אותה בשל ניגוד אינטרסים שכן הוא היה שר האוצר בקדנציה הקודמת. הנושא הזה נידון כבר משנת 2005. הנושא דרך במקום שש שנים משום שהיה ויכוח על מקורות המימון בין משרד הביטחון למשרד האוצר. לא התרשמתי לטובה מהנציגה שמשרד האוצר שלח לדיון. החלטתי שלישיבת ההמשך אני אזמין את שר האוצר עצמו, כדי לזרז את הנושא החשוב הזה.

איציק אלרוב. השתתף בדיון בועדת הכלכלה בנושא יוקר המחייה.
הדרת נשים במרחב הציבורי - השבוע התקיימה ישיבה מיוחדת בנושא, בלובי של ניצן הורוביץ ושלמה מולה. אני וח"כים רבים מקדימה, כולל ציפי לבני, השתתפנו בישיבה הזו. בישיבה הוצגו נתונים מפחידים על ההפרדה באוטובוסים, חנויות, קופות חולים ומקומות נוספים במרחב הציבורי. אמרתי בישיבה שאני מסכימה עם דבריו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, שאמר שסכנת החרדיזציה מסוכנת לא פחות מהאיום האיראני. מנקודת מבט היסטורית וסוציולוגית, לא התרחש בארץ תהליך חילון בממשלה - הפרדה של דת ומדינה, והפרדה של דת מכספים וכוח פוליטי. התהליכים שהתרחשו באירופה עוד במאה ה- 16 וה- 17, לא מתקיימים בישראל במאה ה- 21 ואם לא ננקוט צעדי מנע דחופים נמצא את עצמנו חיים באפגניסטן ואיראן.

הישיבה בנושא הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל. התמונה מעמוד הפייסבוק של ניצן הורוביץ

ביום חמישי האחרון, ועדת הקליטה בראשות דני דנון ביקרה בשכונת נווה דקלים באשקלון. נושא הביקור היה מיגון המבנים בבתי הספר ובשכונות בהן יש בנייה קלה בעיר. השתתפתי בישיבת הועדה בבית הספר נווה דקלים ולאחר מכן ביקרנו במספר דירות של אנשים קשישים אשר אינן ממוגנות. בישיבה השתתפו נציגים של פיקוד העורף, פיקוד דרום. אני חשה שפיקוד העורף נוקט בגישת "ראש קטן" כמו בימי מלחמת לבנון ה-2, אין הצעות קונקרטיות בעוד הרקטות ממשיכות ליפול על אשקלון ועל שאר ישובי האזור.

ב- 9 בנובמבר השתתפתי בטקס הממלכתי לזכרו של יצחק רבין ז"ל בהר הרצל. הופתעתי לרעה מכך שח"כים רבים מהליכוד וישראל ביתנו לא השתתפו בטקס בניגוד לשנים הקודמות. לאחר מכן שלחתי איגרת תנחומים לשרה נתניהו על מות אביה, שהביא להיעדרותו (המוצדקת) של רה"מ מהטקסים בהר הרצל ובכנסת.

במהלך השבוע התראיינתי לרדיו הראשון בשפה הרוסית, רדיו רק"ע וערוץ 9 (לצפייה בריאיון לחצו כאן, אני מדברת החל מהדקה העשירית). הנושאים בהם עסקתי היו נושאים כלכליים - עובדי הקבלן והשביתה הכללית במשק, המחאה החברתית וכן הסיבות לעוני במדינת ישראל.

כמו כן, אני ועוד מספר ח"כים אירחנו משלחת של נציגים בכירים של דתות שונות מרוסיה. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן.

השבוע התרחש מאורע שניתן להגדירו כ"היסטורי" - השבוע הגיע אלי לכנסת אדם שהגיע אלי דרך הפייסבוק. מדובר באיש צעיר שעלה מאתיופיה. האיש טכנאי רכב וכמו רבים מקהילתו, סובל מבעיות דיור - הוא גר בדירת שלושה חדרים בגודל של 75 מ"ר עם עוד שמונה נפשות. אחותו עושה שיעורי בית על המיטה והוא לא מסוגל ללמוד לתואר ראשון משום שמוטל עליו נטל הגידול של אחיו הקטנים. כתוצאה מהפגישה התחזקה אצלי ההרגשה שמדיניות הדיור בארץ "דפוקה" - המעמד הבינוני-נמוך לא מסוגל לחיות בתנאים שכאלו. צריך דיור ציבורי ומלגות עבור אנשים כאלו שיש בהם פוטנציאל רב להצליח ושבשל חסמים אלו לא מסוגלים לממש אותו. אני שמחה שיש את המדיום של הפייסבוק שדרכו אנשים יכולים לפנות אלי. דלתי תמיד פתוחה לאלו שזקוקים לתמיכה ולסיוע אמיתיים.

שיהיה שבוע טוב. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה