יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

רשמים מפגישתי עם משלחת Civic Chamber of Russian Parliament

 בתאריך 8 לנובמבר 2011 בכנסת נפגשתי עם משלחת Civic Chamber of Russian Parliament . הפגישה התקיימה ביזמת פורום הכנסת ליחסים בינלאומיים (מנכ"ל הפורום – מר מיכאל גריבוב).
פגישות כאלה עם נציגים אוטנטיים של עדות ודתות המתגוררות בתחומי הפדרציה הרוסית הינן מעניינות מאוד ומועילות ביותר הן עבור חברי הכנסת והן עבור האורחים. מדובר באנשים שאינם נציגיהם הרשמיים של משרד החוץ הרוסי וגם אינם חברי דומה (הפרלמנט הרוסי) התלויים בהנהגת מפלגותיהם, בנשיא רוסיה ובראש ממשלת רוסיה. לכן פגישות כאלה מאפשרות להבין טוב יותר כיצד לשנות את תדמיתה של מדינת ישראל והיחס אליה בקרב אזרחי רוסיה.

עם המופתי של מוסקבה

למשל, המופתי אלברט קירגנוב - נציג טטרסטאן (רפובליקה אוטונומית גדולה וחשובה באזור נהר וולגה, מאוכלסת בעיקר על ידי טטארים שהינם עם מוסלמי) הופתע לטובה מן העובדה שבכנסת ישראל ישנו חדר תפילה מיוחד למוסלמים. הוא הציע מתכון ליחסים בין מדינת ישראל למוסלמים בעולם כולו. מר קירגנוב סבור שסכסוך ישראלי–ערבי הוא בעל משמעות מקומית ולכן הוא לא צריך להעסיק מוסלמים מתונים באזורים אחרים של העולם ולא צריך להכתיב את סדר היום שלהם.

נציג הקהילה הבודהיסטית במשלחת מר אנדריי בלז'ירוב הודיע שלעם הבוריאטי (אחד המיעוטים הגדולים ביותר ברוסיה שבודהיזם היא דתם) ישנה אגדה המספרת שבוריאטים הינם צאצאיהם של שבטי ישראל האבודים.

גב' אלה גרבר, נשיאת עמותת השואה וחברת דומה לשעבר אמרה במרירות שיהודי רוסיה, ובמיוחד יהודים – תושבי מוסקווה מודאגים מאוד מהלך רוחות במדינה בעקבות צעדת ניאו נאצים שהתקיימה לא מזמן במוסקווה.

עם אלה גרבר

מר ירוסלב טרנובסקי, נציג הקהילה הקתולית סיפר שתושבי רוסיה רבים התרשמו מאוד מהגישה ההומאנית והאחראית של ההנהגה הישראלית כלפי אזרחיה, עליה הם למדו מעסקת שליט: החלפת חייל ישראלי שבוי אחד תמורת יותר מ-1000 מחבלים.

לסיכום, הפגישה הייתה מועילה מאוד. זו דרך טובה מאוד לשפר את היחסים שלנו עם רוסיה ועם העם הרוסי. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה