יום שבת, 26 בנובמבר 2011

סיכום השבוע החולף (20 לנובמבר - 25 לנובמבר 2011)

השבוע החולף היה שבוע מתיש במיוחד.

ביום שני לאחר כל הצבעות האי האמון האינסופיות והמייגעות, ניגשנו להצבעות על החוק למינוי שופטים וחוק לשון הרע. חוקים אלו נידונים כבר שבועות בתקשורת תוך כדי דחיקה לצד של כל דבר אחר, גם אם משמעותי.
ברצוני לחדד מספר נושאים בקשר למינוי שופטים שלא קיבלו את תשומת הלב הראויה בתוך כל הסערה התקשורתית הזו. לדעתי ישנה התעסקות רבה מדי עם ההבט הטכני של בחירת השופטים, ופחות מייחסים חשיבות לקריטריונים על פיהם נבחר שופט במדינת ישראל - מהי השכלתו? מהו נסיונו ומה המוניטין המקצועי והאנושי שלו. דברים אלו דאגתי לומר בכנס "הצלת הדמוקרטיה" בראשות חברי למפלגה יואל חסון, בו השתתפו שופטי העליון בדימוס דליה דורנר ואליהו מצא ואנשי אקדמיה מכובדים. בכנס נכחו ח"כים מקדימה (כולל ציפי לבני) ושני ח"כים מהליכוד. כמו שאומרים - כוונות לחוד ומציאות לחוד. היכן היו הח"כים של מפלגות השמאל, להם כה יקרה הדמוקרטיה?

ביום שלישי השתתפתי בכנס לזכרו של נח פלוג ז"ל, שהיה ראש ארגון הגג של ניצולי השואה במדינת ישראל. פלוג היה אדם גדול שעשה הרבה מאוד למען ניצולי השואה. בכנס השתתף יו"ר הכנסת רובי ריבלין והרב הראשי לשעבר ויו"ר יד ושם כיום, הרב ישראל מאיר לאו. הכנס אורגן על ידי השדולה למען ניצולי השואה בראשות זאב בילסקי וזבולון אורלב. עבורי, פלוג היה בין הראשונים שהבינו את הקשיים המיוחדים של ניצולי ופליטי השואה שהגיעו מברה"מ. הוא זה שקיבל את ההחלטה ההיסטורית להרחיב את הפיצויים שמשלמת קרן שוויצרית הומניטרית לא רק לניצולי שואה, אלא גם לפליטי שואה (אנשים שברחו משטחים שנכבשו על ידי הנאצים ואיבדו את יקיריהם ואת רכושם).
נח פלוג ז"ל












בכנס ביקשתי מהנוכחים לא לשכוח שמאחורי כל ניצול שואה עומדים חסידי אומות עולם מארצות שונות. בהקשר זה, פלוג תמיד תמך ברעיון שלי וגם בחוק שלי לכינון יום מיוחד לזכר חסידי אומות העולם. הזכרתי לנוכחים שהשנה מציינים מאה שנים להולדתו של חסיד אומות העולם ראול ולנברג, שהציל מאות אלפי יהודים הונגרים. קיבלתי תמיכה מלאה ואת ברכת הדרך של הרב לאו לקיום יום זכרון שיקבע בתאריך 4 באוגוסט 2012, יום הולדתו של ולנברג.

השבוע נחתם בישיבה סגורה של סיעת קדימה שעסקה בדוח מבקר המדינה שביקר בחריפות את קדימה על אי-סדרים כספיים והטיל קנס של יותר מ- 500 אלף שקל על המפלגה. החקירה מסועפת ועדיין נמשכת במשטרת ישראל.
לאחר דבריהם של שאול מופז ואבי דיכטר, שתקפו בחריפות את לבני, אני אמרתי שהכשלון הוא של כל חברי הסיעה, שעל פי התקנון של קדימה מהווים הדירקטוריון של המפלגה. מודל הניהול הזה כשל, ולכן הצליחו לגנוב מיליונים מתחת לאף של כל המפלגה. הסיבה הראשית לכך, לעניות דעתי, היא שלצערי אנשים במפלגה לא הפנימו שהמפלגה קיבלה "ירושה" מאוד בעייתית מתקופת אולמרט, אשר כוללת בין היתר את גזבר המפלגה איציק חדד, שנחקר כעת בחשד לגניבת מיליונים, העברת כסף לחברות קש והתארגנות פלילית. הצעתי לשקול מודל בו אחד מחברי הכנסת יהיה מזכ"ל המפלגה, בדומה למפלגת העבודה כאשר איתן כבל היה המזכ"ל, או כמו בישראל ביתנו, בה משמשת פאינה קירשנבאום כמזכ"ל המפלגה. לדעתי, אי אפשר לנהל מפלגה על ידי 28 אנשים, כי כך הנושאים נופלים בין הכסאות. אני מציעה לשקול את הרעיון הזה ברצינות.

שיהיה שבוע טוב,
מרינה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה