יום שבת, 6 באוגוסט 2011

סיכום השבוע שלי לתאריכים 31/7 – 6/8 – סוף מושב הקיץ ותוכנית ויסקונסין


שלום לכולם,

היה זה השבוע האחרון של מושב הקיץ של הכנסת, ועברו כבר כמעט שנתיים וחצי מאז תחילת הקדנציה. עם זאת, חוץ מישיבות המליאה שלא מתקיימות בשל הפגרה – העבודה הפרלמנטרית נמשכת במלוא המרץ.

השבוע עבר בקריאה שנייה ושלישית החוק שלי ושל חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ שמטרתו לקנוס מעביד שלא יעדכן את העובד בדבר שינוי תנאי העסקתו. החוק עבר ברוב של 20 בעד ואף אחד נגד. משמעותו של חוק זה הינה חיזוק מעמדו של העובד והגבלתם של שינויים בתנאי העבודה.

בנוסף, אני אדאג שבזמן הקרוב ייצא דוח שיקיף את כל פעילותי בשלושת החודשים של מושב הקיץ – כולל הפעילות הפרלמנטרית, המפלגתית והציבורית.

אחת מהישיבות החשובות שהייתה השבוע הינה ישיבת ועדת העבודה והרווחה בראשות חיים כץ, שהוקדשה במלואה לעוד ניסיון של הממשלה לחדש את תוכנית ויסקונסין. הועדה הזו שמה קץ להמשך פעילותה של תוכנית ויסקונסין באפריל 2010, בשל כל הכשלים והחסרונות של התוכנית הזו, אך זה לא הפריע לממשלה לנסות לאחר שנה להחזיר את התוכנית במלואה ואף להרחיבה לכל המדינה. בישיבה התברר שעל אף הרצון העיקש והאובססיבי של משרד האוצר וראש הממשלה לחדש את התוכנית – יו"ר הועדה, חברי הועדה וחברי הכנסת, אשר כמוני באו במיוחד עבור הישיבה, יחד עם מנכ"ל שירות התעסוקה מר יוסי פרחי, מתנגדים בחריפות לתוכנית אפילו בגרסה "רכה" ומשופרת שלה, אותה הציג היועץ המשפטי של הכנסת.

הנימוקים שלי נגד התוכנית הם כדלקמן:
התוכנית כלל אינה מייצרת מקומות עבודה.
התוכנית, אשר לה מיועדים מאות מיליוני שקלים, לא מלמדת את המשתתפים בתוכנית שום מקצוע אמיתי ונדרש, כמו למשל עובדי בנייה ותעשייה מקצועיים.
חמש שנות התוכנית הוכיחו שהיא לא מטפלת באוכלוסיה הלא עובדת העיקרית, והיא 75 אחוז של גברים חרדים שאינם עובדים.

הזהרתי את ראש הממשלה נתניהו, שכמו קודמו בתפקיד אהוד אולמרט מעריץ את התוכנית, שאולמרט עדיין לא נחקר לגבי שתי פרשות – הרכבת הקלה בירושלים ותוכנית ויסקונסין. לכן רצוי שלא לקדם תוכנית של הפרטת שירות התעסוקה, כמו ויסקונסין, כאשר לגביה ישנם חשדות כבדים באשר לנחיצותה ולמידת ניקיון הכפיים של החברות שהפעילו את התוכנית.

פרחי טען בישיבה שהוא יוכל לטפל באבטלה כרונית עם 10 אחוז מהתקציב של ויסקונסין. זה לא דבר של מה בכך, כשהאדם שאומר זאת הוא ראש שירות התעסוקה במדינת ישראל.

אגב, אותו פרחי גם ציין עובדה מאוד מעניינת - דווקא בשנה שבה התוכנית לא הופעלה, האבטלה ירדה כמעט בשלושה אחוזים.

שיהיה לכולם שבוע טוב ומוצלח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה