יום ראשון, 31 ביולי 2011

קדימה, להתעורר! עשרת צעדי החירום שעלינו לנקוט כדי להישאר רלוונטיים.


שלום לכולם, 

לאור האירועים של השבועיים האחרונים, החלו להידלק אצלי יותר ויותר נורות אדומות.

על אף שכמחצית מחברי הכנסת של מפלגת קדימה הינם חברי כנסת חברתיים בולטים, החל במאיר שטרית וכלה בנינו אביסדזה - קדימה אינה נתפסת בעיני הציבור הרחב כמפלגה שמסוגלת לתת את המענה הנדרש בסוגיות החברתיות הבוערות. ניתן לראות ביטוי לכך במאמר שהתפרסם היום ביאללה קדימה ושבשורה התחתונה טוען שקדימה אינה מהווה אלטרנטיבה חברתית וליברלית. 
ניתן לראות סימנים של התעשתות איטית מצד אנשים במפלגה, כדוגמת יו"ר המפלגה ציפי לבני, שצעדה עם הרופאים ביום שישי ואף סיפקה ניתוח רציני של המצב בראיון לערוץ 10.

עם זאת - זה לא מספיק! 
עושה רושם שיש במפלגה משהו שמנסה לבלום את מגמת החברתיות והליברליזציה של המפלגה, ולצערי, יש לכך  דוגמאות למכביר: 
  • בראש ובראשונה, נזכיר את ההתגייסות המחפירה של מפלגתנו למען הצבעה בעד חוק תחבורה ציבורית בשבת, אשר נועד לשרת את הצעירים והשכבות החלשות - אנשים שאין להם רכב פרטי, או שבשל מחירי הדלק הבלתי נתפסים, אינם מסוגלים לנסוע ברכבם. 
  • הפאשלה הבלתי נסלחת, שמהווה גם סטייה ממצע הבחירות של 2009 של מפלגתנו - היעדרה הבולט של עמדת קדימה ברשימת ההצבעות ביום רביעי האחרון בנושא נישואים וגירושים אזרחיים. רק אזכיר שבשנת 2005, באחת מישיבות קדימה האחרונות בהן השתתף אריאל שרון, הוא הצהיר שהוא עצמו יהיה ערב להעברת החוק הזה. 
  • בנוסף, בימים אלו ממש, הנהלת הסיעה - גוף אשר מכריע לגבי אופן ההצבעה של המפלגה - לא מתייעץ עם יו"ר המפלגה ועם נציגי המפלגה אשר מייצגים ציבורים שונים ברחוב הישראלי, ומחליט בבושת פנים על אי נקיטת עמדה כלשהי בנושאי הליבה של המפלגה שלנו!
  • איך אפשר בלי דוגמה אישית? לפני כחצי שנה, הנהלת הסיעה החליטה על חופש הצבעה לגבי אחד מהחוקים שלי - חוק מס עזבון על ירושות הגדולות מ- 10 מיליון שקלים. העברתו של חוק זה יכולה הייתה לסייע בהורדת נטל המסים על מעמד הביניים ולהיות הדגל החברתי של המפלגה שלנו ואחד מהפתרונות למחאה הנוכחית.
לו רק חברי המפלגה היו יכולים לצפות את העתיד לבוא בצורה טובה יותר, אולי לא היינו מגיעים למצב הנוכחי, בו רוב הציבור לא באמת רואה במפלגה שלנו אלטרנטיבה חברתית אמיתית. 

נחזור להווה - ממשלת נתניהו מספקת פתרונות חלקיים בלבד, אשר לא מתמקדים בשורש הבעיה. כך, במקום הנהגת שכר מינימום הוגן, מציעים מס הכנסה שלילי - אשר רק יתרום לכמות הבירוקרטיה הבלתי נסבלת מלכתחילה. כך גם, במקום ליישם את החוק של מאיר שטרית בעניין שכירות ארוכת טווח, השבוע הקרוב יהיה כולו דיון אימפוטנטי אחד גדול על הוד"לים (ועדות דיור לאומיות), שזה עוד דוגמה למשחקי ם בירוקרטיים. וכך, במקום החלטה חד משמעית להוריד את נטל המסים העקיפים, ובראש הראשונה המע"מ על מוצרים מזון בסיסיים - קואליצית נתניהו משתעשעת במאבק מתוקשר מול הטייקונים והריכוזיות, אשר במקום לרדוף אותם ולהשמיץ אותם, ניתן לפקח עליהם ולדאוג שהם ישלמו את המסים אשר ראוי שישלמו בהתאם לעושר הגדול שצבור בידיהם.

נדמה כי קדימה, מסיבות לא ברורות, הפסיקה להקשיב ולהתייחס לעמדות ודעות חברי המפלגה - כבר יותר מחצי שנה שלא התקיימה ישיבה של מועצת המפלגה, והדיון מתקיים רק באתרי האינטרנט של חברי המפלגה ובישיבות ועדת היגוי בראשות צחי הנגבי. אין ספק שחייבים לחזור לעבודה תקינה של מוסדות ופורומי המפלגה השונים. 

באופן קונקרטי, אני סבורה שבשבועיים הקרובים קדימה חייבת לצאת עם תוכנית חירום כלכלית-חברתית, שתכלול עשר נקודות קצרות וברורות, שיכללו בין היתר חלק מהחוקים שקדימה הציעה והממשלה דחתה, חוקים שבתכנון וכן עמדות אישיות שלי. להלן הנקודות שלטעמי צריכות להיכלל: 
1.  ביטול מס הבלו על הדלק
2. הקלת נטל המע"מ 
3. דיור להשכרה ברשויות מקומיות לצעירים וכן בנייה תקציבית או רכישה של דיור ציבורי, בהיקף של לא פחות מחמישה אחוזים מכל הבנייה השנתית
4. מס עיזבון על ירושות גדולות על מנת לממן הקלה במסים עקיפים
5. מס על מותרות, כולל קניית וילות בגודל של יותר מ- 500 מ"ר
6. ביטול הדרגתי של חברות כוח אדם
7. חינוך חינם לגיל הרך 
8. נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת 
9. שבכל אוניברסיטה יהיו מעונות שיוכלו להכיל לפחות שליש מהלומדים באוניברסיטה. 
10. קבלת ההצעה של לשכת המסחר בעניין קידומם וחיזוקם של העסקים הקטנים והבינוניים, כולל מתן אחוז מסוים מהמכרזים הממשלתיים לאותם עסקים. 

לסיכום - 
אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית. על מפלגת קדימה להתעורר ולהיזכר את מי היא מייצגת ומי קהל הבוחרים העיקרי שלה. אם לא נעשה זאת, ניתפס עם המכנסיים למטה בבחירות הקרובות, עד כדי כך שנסתכן בהיעלמות מהמפה הפוליטית שתשתנה ללא היכר בבחירות הקרובות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה