יום שישי, 9 בספטמבר 2011

שלדון אדלסון מאיים לקבור את חופש העיתונות בישראל

אתמול והיום התעוררנו וגילינו שבערוץ 10 מתחולל משבר עמוק ושמנכ"ל הערוץ, ראודור בנזימן, התפטר ויחד עמו גם שורה של בכירים. סיבת המשבר הייתה כתבת פרופיל ששודרה בחודש ינואר השנה ועסקה במיליארדר היהודי שלדון אדלסון, בעל אימפריית הימורים בינלאומית וגם בעליו של החינמון "ישראל היום". לאור העובדה שראיינו אותי ארוכות לצורך הכנת הכתבה על אדלסון, וזאת על מנת שאתן הסבר על החוקים שהגשתי בנושא של הפצה בחינם של עיתון בתפוצה ארצית - תיקון לחוק פקודת העיתונות וקביעת מחיר מזערי לחינמון בעל תפוצה רחבה
מכל הדברים שאמרתי לצורך הכנת הכתבה, השאירו רק את הדברים ה"צמחוניים" ביותר שאמרתי - סימן לכך שהייתה צנזורה עצמית מאוד נוקשה. העובדה שאפילו על מה שכן הוכנס לכתבה אנשי ערוץ 10 נאלצו להתנצל, מעידה על כך שאנחנו נמצאים על המסלול המהיר לאבד את חופש הביטוי וחופש העיתונות במדינת ישראל!
מספר שבועות קודם לכן, פרסמתי בבלוג שלי טור בנושא הזה בדיוק. בטור ההוא התייחסתי להשלכות שיהיו בטווח הארוך לכך שאדלסון שולט ומשתלט על אמצעי תקשורת כמו ישראל היום ותחנות רדיו וטלוויזיה שבכוונתו לקנות. אך מסתבר שזה קרה הרבה יותר מהר - ראו מה מתחולל כעת בערוץ 10! 
איזה מזל שמועצת העיתונות בראשותה של שופטת העליון בדימוס דליה דורנר התעוררה. רק חבל שאז בזמנו, כאשר הגשתי את הצעות החוק שלי בנושאים אלו ממש, הם לא הצליחו לראות את הסכנה שנמצאת מעבר לאופק ולא תמכו בחוקים. 
אני מבטיחה להמשיך לעקוב אחר הנושא. במידה ואראה שהשימוע ברשות השנייה והדיון במועצת העיתונות לא יניבו דבר, אני מבטיחה לקחת את הנושא לועדת ביקורת המדינה בראשות רוני בר און בה אני חברה, ולדרוש דיון פגרה דחוף בנושא הסכנה הנשקפת לחופש העיתונות והתקשורת האלקטרונית במדינת ישראל בגלל ההשתלטות העוינת של טייקונים מחוץ לארץ. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה