יום שני, 12 בספטמבר 2011

פנייתי ליושב ראש הועדה לביקורת המדינה רוני בר און בנושא חופש העיתונות

לאור האירועים האחרונים בערוץ 10 והמגמה הברורה של היחלשות חופש הביטוי וחופש העיתונות בישראל, מצאתי לנכון לפנות ליושב ראש הועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת רוני בר און, ולבקש ממנו לכנס ישיבת ועדה במהלך הפגרה, לאור החשיבות הרבה של הנושא. להלן נוסח הפנייה:




                                      ‏11 ספטמבר, 2011                                                                                                                                               ‏ ‏י"ב אלול, תשע"א
לכבוד
חה"כ רוני בר-און
יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה

כ א ן




הנדון: הסכנה הנשקפת לחופש העיתונות והתקשורת האלקטרונית בישראל

          בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה מדאיגה של השתלטות הטייקונים מחו"ל על כלי התקשורת בישראל.

          השתלטות זאת מבוצעת על ידי הפצת חינמונים יומיים בתפוצה ארצית, כשבעליה של חינמון כזה מתכנן גם לרכוש ערוצי טלוויזיה ותחנות רדיו. ניסיונות השתלטות אלה כבר הובילו למשבר עמוק בערוץ 10, כשמנכ"ל הערוץ ובכירים נוספים נאלצו להתפטר בגלל הכתבה על אייל ההון שלדון אדלסון ששודרה בערוץ בחודש ינואר 2011. אדלסון דרש וקיבל התנצלות מערוץ 10. זוהי הוכחה לכך שהוא כבר משפיע במידה רבה על כלי התקשורת בישראל ויש לו אפשרות לכפות על כלי התקשורת: אילו כתבות לשדר ואילו כתבות לגנוז, מה מותר ומה אסור לשדר וכו'. וזה עוד לפני שהוא הספיק לממש את תוכניותיו לרכישת ערוץ טלוויזיה ו/או תחנת רדיו.

          אין ספק שפרשת ההתנצלות של ערוץ 10 אמורה להדליק נורה אדומה אצל כל אזרח שחופש העיתונות בישראל יקרה ללבו. חופש העיתונות, הן העיתונות הכתובה והן זו האלקטרונית נמצא בסכנה גדולה.

          לכן אני פונה אליך בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא חשוב זה בוועדה לענייני ביקורת המדינה כבר במהלך פגרת הקיץ של הכנסת. 



                                                                   בברכה,


                                                                   ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה