יום שני, 16 בינואר 2012

הצעת חוק איסור שימוש בסמלים וכינויים נאציים - הנאום במליאה


ערב טוב לכולם,
להלן הנאום שנשאתי מעל בימת הכנסת בנוגע להצעת החוק שלי שעברה בקריאה טרומית, אשר מבקשת לאסור שימוש בסמלים וכינויים נאציים. בזמנו, הצעה זו כוונה בעיקר על מנת למנוע שימוש בכינוי זה עבור חיילי צה"ל ויתר גורמי אכיפת החוק וכמובן כדי למנוע את הישנות התמונות המזעזעות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בהן הולבש במדי SS. לצערי הכינויים והסמלים זכו ל"עדנה" מחודשת בתקופה האחרונה. 
הצעתי צורפה להצעותיהם של מספר ח"כים נוספים שהגישו הצעות דומות. בהצעה שלי נקבע כי העובר על החוק הנ"ל צפוי לשנת מאסר. 

אדוני יושב הראש,
כנסת נכבדה, 

          בשואה נספו 6 מיליון יהודים – אזרחים של המדינות שנכבשו על ידי גרמניה הנאצית ובנות בריתה. חוץ מזה, יותר ממיליון וחצי לוחמים יהודים נלחמו כנגד הנאצים בצבאות בנות הברית ובפרטיזנים, מאות אלפים מהם נפלו בשדה הקרב.

          עברו כבר כמעט 66 שנה מתום המלחמה. אך זיכרון השואה והגבורה נשאר אתנו ויישאר אתנו לעד. זכרון הימים הנוראיים הללו הוא אחד היסודות החשובים ביותר לזהות היהודית ולזהות הישראלית בעולם המודרני.

          לצערנו הרב, ב-15-20 שנים האחרונות היינו עדים למקרים רבים של שימוש ציני בזכר השואה ובסמלי השואה למטרות פוליטיות ואחרות: תמונותיו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל במדי אס-אס; ציורים של צלבי קרס על בתים ומוסדות ציבור אחרים; השוואת פינוי התנחלויות מעזה לגירוש יהודים בתקופת השואה; צעקות "נאצים", "אשכינאצים" כלפי חיילי צה"ל, שוטרים או נציגים רשמיים אחרים; חבישת טלאי צהוב בהפגנות פוליטיות וכו' וכו'.  כל זה הינו לא מכובד, לא ראוי, לא במקום ומביא בסופו של דבר לזילות השואה, לפגיעה קשה בזכר הנספים וגם לפגיעה קשה ברגשותיהם של ניצולי השואה ולוחמי מלחמת העולם השנייה. אלה שעברו את המלחמה ההיא מרגישים שנעשה כאן שימוש נבזי בטרגדיה הגדולה ביותר בתולדות העם היהודי, לה הם היו עדים.

הצעת החוק תשים קץ למחזות המבזים שאנו נאלצים לראות בעת האחרונה

          בשנים האחרונות אני מקבלת פניות רבות מניצולי השואה ומלוחמי מלחמת העולם השנייה המבקשים לאסור בחוק שימוש בסמלי השואה לצורך מטרות פוליטיות או אחרות. לכן הגשתי את הצעת חוק האוסרת שימוש בסמלי השואה, להוציא כמובן שימוש למטרות לימוד, תיעוד, כתיבת עבודות מדעיות, דיווח היסטורי או חדשותי וכדומה.  
         
          אני שמחה מאוד שוועדת השרים לענייני חקיקה החליטה לתמוך בהצעת החוק של חה"כ אורי אריאל שהיא דומה מאוד להצעת החוק שלי. אני מתחייבת לתאם את השלבים הבאים בהעברת הצעת החוק עם משרדי הממשלה הרלוונטיים.

          אני קוראת לכם, עמיתיי חברי הכנסת, לתמוך בהצעת חוק זאת ולהצביע בעדה בקריאה טרומית.

          תודה רבה לכם!         

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה