יום שבת, 9 ביולי 2011

סיכום השבוע שלי - 03/07 - 09/07 - על קוטג' ותחבורה ציבורית

שלום, זה מה שהיה השבוע -

בשני ורביעי השתתפתי בישיבות ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן. הישיבה הראשונה הייתה בעניין התייקרות מוצרי המזון, כאשר נכחו בישיבה חקלאים, יצרני מזון ונציגי רשתות השיווק. אפשר היה להבין מהדיון שישראל היא מדינה שלא מעודדת יבוא, שיש בה מכסות היסטוריות ליצרני החלב והמוצרים האחרים, מעודדת משקים גדולים על חשבון משקים בינוניים וקטנים, מעודדת רשתות שיווק גדולות על חשבון בינוניות וקטנות ולכן כתוצאה מההפרה המתמשכת של זכויות השוק החופשי והקפיטליסטי, אנחנו מקבלים התייקרות מתמדת במחירי המזון. מחאת הקוטג' היא רק ההתחלה - לדוגמה רק אציין שמחיר של שמן זית בארץ, מוצר בסיסי, יקר פי שלוש מהמחיר ביוון ופי שתיים ממדינות שבכלל לא שמעו על קיומו של עץ הזית! כמו כן, מסופקת אני לגבי הועדה הבין-משרדית שהוקמה בראשות שר התמ"ת שלום שמחון - רק במדינה שלנו ייתכן המצב ששר החקלאות לשעבר (אשר לא בדיוק חף מאינטרסים), נהיה שר התמ"ת ועומד בראש ועדה שמסקנותיה אמורות לכרות את הענף שעליו הוא יושב.

בישיבה השנייה של ועדת הכלכלה, חטפתי הלם אחרי ששמעתי ששמעתי מנציגי משרד התחבורה שהרפורמה בתחבורה הציבורית תוכננה במשך 10 שנים תמימות! במקום לתכנן רכבת תחתית שכל כך נדרשת במרכז הארץ, החליטו במשרד לחסוך על קווי נסיעה. מדבריהם של משתתפים, אשר ציינו שאפילו לתל השומר קשה מאוד להגיע, במיוחד עבור חולים, אני מבינה שלא ביססו את התוכנית על ידע מדעי חשוב כגון גאוגרפיה כלכלית או טופולוגיה. קיבלתי עשרות מכתבים שהתלוננו על ביטולם של קווים חיוניים ברמת גן ובת ים, והפניתי את השאילתות שלי לשר התחבורה ישראל כץ.

הצעתי בנוגע להגדלת יכולת ההשתכרות של מקבלי קצבת זקנה עם השלמת הכנסה בשני אחוזים, נפלה במליאה - 42 נגד, 23 היו בעד. בושה וחרפה.
פרסם רשומה
כמובן שבנאום שביבי נשא ביום שני על הרפורמה המתוקשרת בבנייה, לא נכתבה מילה בנושא הדיור הציבורי הכה חשוב לציבור העולים והאוכלוסיות החלשות. דאגתי שביבי ישמע על כך על ידי קריאות ביניים שקראתי במהלך נאומו ובנוסף הצגתי את הסתייגותי לקריאה השנייה של החוק.

שתהיה שבת שלום


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה