יום שבת, 17 בדצמבר 2011

הדרת נשים בכנסת - תמונת מצב לשנת 2011

בתקופה האחרונה עלה לכותרות נושא הדרת הנשים במרחב הציבורי במדינת ישראל - באוטובוסים, חנויות, מדרכות, מניעה מנשים חרדיות להשתתף בבחירות לועדי שכונות וכמובן הניסיונות להשתיק את קול הנשים בצה"ל, במקהלות ואפילו בכנסת (בשנה האחרונה של קדנציית אולמרט אסרו על מקהלת הכנסת, בה הייתי חברה, מלשיר את ההמנון במליאה. שלא תחשבו שהמצב השתפר - בכנסת הנוכחית, יושב ראש הכנסת רובי ריבלין החליט לסגור את המקהלה - רק לא לעורר את זעמם של השותפים הטבעיים של הקואליציה...)

בעיתונות אנו עדים יותר ויותר לתמונות של נשים יהודיות המכסות את עצמן בסגנון החדש והאופנתי של "אמא טאליבן".
מפלגת קדימה ערכה ישיבת חירום בנושא הזה. הוצגו מספר חוקים שהסיעה חיברה בנושא, אשר נוגעים להגברת הפיקוח כדי למנוע אפליה שכזו. כמו כן, מרבית נשות הסיעה גם משתתפות וישתתפו בהפגנות השונות ברחבי הארץ.
הדגשתי בישיבת הסיעה שאין להתפלא שזה המצב כאשר השותפים הטבעיים של ראש הממשלה הם ש"ס ויהדות התורה ולכן ישנה הרגשה שהכל מותר והכל נסלח.

עם שותפים טבעיים כאלו - מישהו מתפלא על המצב העגום של הנשים בישראל?  

מדוע ניר ברקת לא ביטל את הבחירות לועדי השכונות בהן נשים גורשו מעמדות ההצבעה?
אם הוא וראש הממשלה אינם מבינים את המשמעות הפוליטית של מעשים כאלו אז אני אשמח לחבר בשבילם הצעת החוק - ביטול תוצאות הבחירות השכונתיות לרשויות המקומיות והכלליות בגין מניעה מנשים מלהשתתף בבחירות.
ולשר המשפטים של אותה קואליציה אנטי-נשית, מר יעקב נאמן, אפנה את השאלה הבאה: האם גם חוק שכזה הוא מובן מאליו ומיותר, כפי שכינית חוקים של חברים רבים במשכן? אולי שאולי האימפונטציה של הממשלה (עליה גם אתה נמנה) היא זו שמולידה את הצעות החוק הללו??

יצא לי לקרוא על יוזמות כמו המחאה שיזם אלון ויסר מירושלים לעלות על קווי אוטובוס מופרדים בכל רחבי הארץ. אני תומכת נלהבת במהלכים אלו שמראים את הסלידה ושאט הנפש של העם מהאפליה וההפרדה המבישה הזו והגזענות הגברית-החרדית.
עם זאת חברים יקרים, אין מנוס מחקיקת חוקה שתבהיר למי שעוד לא הבין ששוויון בין המינים זה כלל ברזל ישראלי ויהודי.


אמא טאליבן - חוק הבורקה היה מונע מחזות כאלו במחוזותינו

זוכרים את חוק הבורקה שיזמתי בזמנו ויפי הנפש בכנסת מימין ומשמאל אמרו לי "לא בבית ספרנו", הגדירו את זה כ"חופש דת". עכשיו אפילו החרדים אינם מצליחים לעצור את ההקצנה הזו אצל נשים יהודיות שהחליטו ללכת בדרכה הנאורה והמהוללת של אמא טאליבן. החוק הזה מתמהמה ומתמסמס לאטו בהמתנה לדיון בעניינו בועדת החוקה (בראשות ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו...) כבר יותר מחצי שנה ואפילו תזכורות ששלחתי לא הצליחו לעורר את ראש הועדה מהתרדמת האידיאלוגית.

נקודת אור קטנה לסיום - קראתי היום על סיפורה של טניה רוזנבליט שבסך הכל ביקשה להתיישב במושב הקדמי באוטובוס והתקבלה בעליהום מצד המון חרדי זועם ונתקלה בשוטר ששכח את חוקי מדינת ישראל והציע לה לשבת מאחור. מה שהם לא ידעו זה שלגברת יש קור רוח שמזכיר את רוזה פארקס, והיא סרבה בנימוס והמשיכה לשבת מקדימה כל הנסיעה. כל הכבוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה