יום שבת, 24 בדצמבר 2011

בעקבות בית שמש - מדינת ישראל צועדת לאבדון

כולנו ראינו אתמול בזעזוע עמוק את הכתבה על האנרכיה שמתרחשת בימים אלו ובשנים האחרונות מתחת לאפנו בעיר בית שמש - ילדה קטנה בת 7 ואמה, שעלו מארה"ב משאיפות ציוניות, מתוך אמונה באידיאל ששמו ארץ ישראל - אך גילו שהן הגיעו למקום ששייך יותר לימי הביניים מאשר לימינו אנו - נשים שהולכות כמו באיראן, גברים שנוטלים את החוק לידיהם ומבצעים משפטי שדה בנשים שהעזו ללכת בקרבתם ובעיקר ואקום שלטוני - אין משטרה ואין צבא שבאים לעזור לאזרחים שנרדפים על ידי חבורה של גברים צעירים שלא עובדים ולא משרתים בצבא, חיים על קצבאות ביטוח לאומי שאנחנו משלמים כמיסים ומרגישים שהכל מותר ושהם שליטי הארץ ואוי למי שיעז לחשוב ולהתנהג אחרת בקרבתם.

לצערי אני מכירה את מה שהולך בעיר הזאת טוב מדי - לפני שנה וחצי התבקשתי על ידי ועד ההורים של בית הספר "שפות ותרבויות" להגן על הזכות של בית ספרם להמשיך וללמד בזמן שהחרדים יחד עם ראש העיר החליטו לסגור את בית הספר, להעביר את התלמידים לבתי ספר אחרים ולהעביר את המבנה לטובת בית ספר חרדי. תושבי העיר פעלו באופן נכון - הם ארגנו הפגנות שהשתתפו בהם גם חילונים, גם מסורתיים, גם דתיים וגם חרדים מקהילת יוצאי ארצות הברית. במקרה הזה פניתי לשר החינוך גדעון סער שפעל נכון ומנע את סגירת בית הספר.
הזהרתי אותו ואת יושבי המשכן בנאומי שזוהי יריית הפתיחה למלחמת אזרחים שתתקיים במדינת ישראל אם השלטון בכל הרמות לא יתעורר ולא יחליף את הדיסקט בכל הנוגע למדיניות ולחקיקה בנוגע למגזר החרדי.

המאבק של נעמה הקטנה הוא המאבק של כולנו
 כל מה שקורה לנגד עינינו כיום נובע מההחלטה של בן גוריון לאפשר לקומץ קטן של תלמידי ישיבות לא לשרת בצבא ולהמשיך ללמוד שנים רבות על חשבון המדינה בישיבות. כמובן שהבחורים הללו לא יודעים לא לספור, לא לקרוא באנגלית וחסרים כל ידע בסיסי לגבי העולם המודרני - מה שכמובן מונע מהם כל אפשרות להתפרנסות ויוצר הרבה מדי זמן פנוי, שמאפשר להם בשעות שכולם עובדים לשוטט בחוץ, לנסוע באוטובוסים בכל המדינה בתעריפים מוזלים, ללדת ולהאכיל את ילדיהם על חשבון אלו שכן עובדים, כן משרתים, כן משלמים מסים וכן נאמנים לחוקי המדינה וערכיה - זאת בניגוד לבחור שהכריז בריש גלי בכתבה ששודרה אתמול שחוקי מדינת ישראל לא רלוונטיים בשבילם ושאוטוטו כל מדינת ישראל תהיה כמוהם.

במדינה שבה כל אדם שני נושא נשק, במדינה שבה לרוב אזרחי המדינה פגיעה כזו בנשים מהווה בעיניהם עבירה בלתי נסלחת ובמדינה שבה הרוב רואה כיצד הוא מאבד את המרחב הציבורי (כמו בתי ספר, אוטובוסים, מדרכות, שלטי פרסום וכמובן שזה מתפשט גם לצבא) - בהחלט ייתכן מצב שאינני מייחלת לו, שמישהו יחליט לקחת את החוק בידיים ולפעול באופן אלים. בתוכנית שראיתי אתמול ראיתי את המשפחה שהשתתפה יחד איתי בהפגנות נגד בית הספר - היא כבר לא גרה בבית שמש אלא עזבה למודיעין. אני מאוד לא רוצה שמעמד הביניים של ישראל יעזוב את המדינה הזו למדינות אחרות פשוט כי נמאס להם מאוזלת היד והאימפוטנציה המוחלטת של ממשלות ישראל לדורותיהן ובמיוחד הממשלה הנוכחית שבה השותפים הטבעיים של ביבי מובילים את המדינה לאבדון!!!

מי יציל את המדינה? רמז: לא ביבי... 

כיצד ניתן לשנות את הכיוון אליו צועדת מדינת ישראל?

אינני מחרחרת ריב ומדון. אינני מעוניינת שנגיע למלחמת אחים ואזרחים במדינה היחידה שיש לעם היהודי אחרי אלפי שנים שהיינו נרדפים בגלות. המצב אינו בלתי הפיך ובהחלט ניתן לשנות את המגמה - אך בשביל זה חייבים ממשלה חזקה, נוקשה, ליברלית ולאומית - ולא ממשלה מגזרית כמו שיש כיום.

בראש ובראשונה צריך להתחיל בתהליך הדרגתי של קיצוץ במימון תלמידי הישיבות והקטנת מספר הישיבות. 
שנית - את הגברים הלא עובדים יש לשלוח באופן מיידי לתוכניות הסבה מקצועית, הדרכה והשמה. גבר חרדי עובד הוא גבר שלא יתפרע ברחובות ולא יירק על ילדות קטנות. 


מינוי רבנים ראשיים שלא מהמגזר החרדי אלא ממגזר הציוני-דתי ומגזרים אחרים שמקבלים על עצמם את ערכי המדינה, משרתים בצבא ומשתתפים בכוח העבודה. נגמרה החגיגה - מי שלא עובד ונושא בנטל - לא צריך לשבת על השאלטרים. 


שירות לאומי לכולם - החרדים, כמו יתר אזרחי המדינה, יחויבו לעשות שירות לאומי - בין אם צבאי או אזרחי - רק כך תתחזק תחושת השייכות והנאמנות למדינה וערכיה. 
כבר בקדנציה הזו צריך להעביר חוק יסוד שוויון המינים שיהווה בסיס משפטי להגנה על נשים במרחב הציבורי, בעבודה ובנישואים. 


וכמובן - לכונן חוקה לישראל. כבר יש נוסחים מוסכמים על ידי רוב הציבור לחוקה שכזו. צריך להשלים את העבודה. 


כמובן שכל זה לא יקרה כל עוד לא תהיה כאן ממשלת הצלה בעלת סדר יום אזרחי-ליברלי שלא נכנעת לתכתיבים של מיעוטים כוחניים... 


בית הספר שפות ותרבויות בבית שמש - אם לא נתעורר, בתי הספר של כולנו יהפכו לחרדיים... 



תגובה 1:

  1. מה אני יכולה לעשות ? אולי האדישות והחוסר מעורבות של החילוניים בחיי הקהילה מאפשרים לפנטים הללו להתפשט?

    השבמחק