יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

פנייה לועדת האתיקה בעקבות דבריו של השר נאמן

11 דצמבר, 2011
‏‏ט"ו כסלו, תשע"ב

לכבוד                                            לכבוד                                                 
חה"כ ראובן רבלין                            חה"כ יצחק וקנין
יו"ר הכנסת                                     יו"ר וועדת האתיקה
כאן                                                כאן
         

          הנדון: התבטאויות לא הולמות של שר המשפטים יעקב נאמן

          בתאריך 7 לדצמבר 2011 נדונה במליאת הכנסת הצעת חוק שהוגשה על ידי – הצעת חוק הסניגוריה הציבורית (תיקון – מימון בדיקות מעבדה), התשע"א – 2011.
          שר המשפטים פרופסור יעקב נאמן שענה בשם הממשלה התבטא באופן מעליב ולא הולם מעל בימת הכנסת כלפי חברי הכנסת והצעות חוק שהם מגישים. בין היתר אמר השר:

"אני מבקש מחברי הכנסת, באמת בהזדמנות זו – אני מקדיש את כל יום השישי לעבור על עשרות הצעות חוק פרטיות, שחלק גדול מהן הצעות חוק שאין בהן צורך... יש בפנינו בוועדת השרים לחקיקה עשרות הצעות חוק, ואני מבקש מחברי הכנסת, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, לבחון לפני שמגישים הצעת חוק אם יש בה צורך... אני נגד הצעות חוק של חברי הכנסת, בין מהקואליציה ובין מהאופוזיציה, כשיש להן פתרון בחקיקה הקיימת. למה להעמיס על ספר החוקים ולמה להעמיס על חברי הכנסת, שהם עמוסים בלאו הכי, הצעות חוק שאין בהן כל חידוש והן אינן מוסיפות דבר כדי להוסיף אותן לספר החוקים?"

          סבורה אני שהתבטאויות כאלה מפיו של שר המשפטים של מדינת ישראל פוגעות באופן קשה בכבודה ובמעמדה של הכנסת. מהות דברי שר המשפטים – נציגי הרשות המבצעת (הממשלה) יודעים טוב יותר מנציגי הרשות המחוקקת (חברי הכנסת): איזה חוקים נחוצים או נדרשים ואיזה – לא. למעשה שר המשפטים פוסל את ריבונותה של הכנסת, בלי להתחשב בכך שישראל היא רפובליקה פרלמנטארית ולא נשיאותית. לא ראוי שדברים כאלה יגיד שר המשפטים שאינו נבחר על ידי הציבור בקדנציה הנוכחית, להבדיל מחברי הכנסת!
          לפי כך מבקשת אני לערוך דיון בנושא הנ"ל בוועדת האתיקה בהקדם האפשרי.
  
                                                               בברכה,


                                                     ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ
העתק: חברי הכנסת ה-18.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה