יום שישי, 30 בדצמבר 2011

תשובתי למסע הצלב שמנהל ירון לונדון נגד העולים מרוסיה ואתיופיה

אנשים רבים פנו אלי בשבוע האחרון לאחר שחשו נפגעים מהמאמר שנכתב על ידי ירון לונדון בטור הדעות של ידיעות אחרונות, תחת הכותרת "מהגרים לבנים, מהגרים שחורים". באופן אישי היייתי נמנעת מלהגיב לדבריו הנוקבים של לונדון משום שהבנתי כבר לפני שנים רבות שהאדם הזה "סימן" את העלייה של שנות ה- 90 כאויב ואיום על החברה הישראלית הישנה והטובה. עם זאת, קיבלתי מבול של פניות מאנשים רבים בדרישה "להיכנס בו" וללמד אותו לקח, משום שנמאס להם ממנו ומהדעות האנטי-ציוניות שלו.
אז על מה בעצם כל הסערה? במאמרו, לונדון מתקשה למצוא הבדלים רבים בין העולים שהגיעו ארצה בשנות ה- 90 לבין גל המסתננים שמציף את מדינת ישראל בחמש השנים האחרונות. לונדון מכנה את העולים "מהגרים לבנים", מציין שרובם הגיעו לכאן משיקולים כלכליים גרידא ושכל קשר ביניהם לבין ערכי העם היהודי מקרי בהחלט.

כתבה זו איננה סתם כתבה מגמתית ומוטה, אלא כתבה אשר נוטף ממנה ריח של שקר גס ומסריח אשר מהולה בו תערובת של התנשאות קולוניאליסטית ובורות פרובינציאלית שמאפיינת גורמים מסוימים אשר מגדירים את עצמם משום מה, כ"אליטות ומלח הארץ"... וזה עוד בלשון המעטה!
מיליון וחצי עולים שהגיעו מברית המועצות ואתיופיה בעשרים השנים האחרונות הגיעו לכאן לפי חוק השבות. ההשוואה בינם לבין המסתננים פשוט מקוממת ומהווה זלזול בחוק יסוד של המדינה וכמובן זלזול באינטלגנציה של הקוראים. מרבית העולים שהגיעו ואשר משתייכים למעמד הבינוני והבינוני גבוה הגיעו לכאן משיקולים לאומיים כדי להצטרף לעמם במולדתם. הטענה כי שיקולים כלכליים הם אלו שהניעו אוכלוסיה בעלת ממוצע של יותר מ- 15 שנות השכלה הינו טענה שלא ראויה אפילו לטוקבקיסט מצוי. אנשים שהחליטו לעזוב ממעצמת על למדינה שכל שני וחמישי נאבקת על קיומה אינם עונים על ההגדרה של "מהגרים כלכליים".

בתמונה: מהגר כלכלי טיפוסי

ולכתוב שלא סבלנו מאנטישמיות? מהם מקורות המידע מהם אתה ניזון, מר לונדון? עיתון פראבדה? 
כל חיי בברית המועצות נאלצתי להתמודד עם תקרת זכוכית, ולא ובגלל שהייתי אישה אלא בגלל שהייתי יהודיה. הגברים סבלו אף יותר מהאנטישמיות הממסדית. בצבא הסובייטי התעללו בחיילים יהודים, ומקומות עבודה רבים פשוט היו סגורים בפנינו. שלא לדבר על היחס העוין שקיבלנו כל פעם שמדינת ישראל יצאה למלחמה. היינו פשוט בני ערובה בגלל המצב במזרח התיכון. אני מודה - צריך להיות בן אדם מאוד מוכשר כדי להצליח לפספס כל כך בגדול בהבנת והכרת ההיסטוריה של יהודי ברית המועצות ואתיופיה.

ומי סיפר לך שהעולים הלא יהודיים אינם מעוניינים בגיור?
האתיופים - כולם יהודים. בני הפלשמורה גם כן מתגיירים באופן מוחלט. ואילו המכשול שעומד בפני גיורם של רבים מעולי חבר העמים הוא הממסד האורתודוקסי שמציב דרישות מגוכחות ולא מציאותיות שלא מאפשרות לאנשים במאה ה- 21 לבצע תהליך גיור. מזל שיש את הצבא שמאפשר תהליך גיור ידידותי (בזכות חקיקה של מפלגת ישראל בעלייה ז"ל) שבמסגרתו גוירו עשרות אלפי עולים מחבר העמים בשנים האחרונות. והם, בניגוד למהגרי העבודה הכה חביבים עליך, משרתים בצבא ומגינים גם על אנשים כמוך, שאינם מסוגלים להוקיר תודה בגלל אטימות ובורות.

צעיר, אמיץ, נחוש וחרוץ. ח"כ שלמה מולה, בן העדה האתיופית שמוצאת בעיניך קצת פחות ממסתננים.

בוא אני אגיד לך למה באמת אתה לא מרוצה...
אתה מורגל לכוח עבודה זול שמנקה לך את הבית, מאכיל אותך, שוטף לך את הכלים ומשגיח על הילדים וההורים שלך. לא מפריע לך שאתה גוזל מקומות עבודה מישראלים (ביניהם עולים רבים) שמוכנים לעבוד בעבודות כאלה, כי אתה יודע שתצטרך לשלם להם יותר ולקיים את חוקי העבודה של המדינה. אתה רוצה לחיות כמו ברון בדרום אפריקה אך אתה שוכח איך נגמר שלטון הלבנים ואיפה האדונים האלה נמצאים עכשיו (רמז: עמוק מתחת לאדמה עם גרון משוסף או במדינות אחרות, לאחר שברחו באימה מדרום אפריקה).
אני אעשה כל שביכולתי כדי לסכל את הגחמות הקולוניאליסטיות שלך. ושלא תעז להשפיל עדות שלמות ולהטיל רפש במפעל הציוני. מה שאנשים כדוגמתך עוללו לעדות המזרח בשנות ה- 50 וה- 60 לא יתאפשר לך שוב כי אנחנו לא נשתוק ונדאג להשיב לך מנה אחת אפיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה